Mechanika
23.09.18 12:09
Tworzenie opowieści okupione jest trudnymi do podjęcia decyzjami - łatwo jest popaść w monotonię, której chcemy przecież uniknąć. Dlatego na forum wprowadzona jest mechanika, oparta na kościach dwudziestościennych (k20). Jak działa?
1. Statystyki
Do dyspozycji mamy 6 cech:
Do każdej z dostępnych ras i specjalizacji przypisane są konkretne rozwinięcia tych cech. Oprócz tych przydzielonych odgórnie, każdy otrzymuje 3 punkty do samodzielnego rozwinięcia dowolnych statystyk.
2. Punkty szczęścia
W trakcie rozgrywki Mistrz Gry (MG) może przydzielić punkt szczęścia. Jest to cenna i trudna do zdobycia waluta, którą można wydać za dodatkowe +1 do rzutu, pojedynczy przerzut lub +1 do rozwinięcia jednej z cech postaci. Można też takie punkty zachować poprzez wpisanie ich w Karcie Postaci.
3. Rzuty
Kiedy w rozgrywce MG prosi o wykonanie rzutu, musi podać nazwę cechy i minimalną wartość oczek, jakie muszą wypaść na kostce (im większy wynik, tym lepiej). Należy wpisać wtedy poniższą komendę i dopisać, na jaką wartość rozwinięta jest ta konkretna cecha tej postaci.
NIE EDYTUJEMY POSTÓW, GDZIE ZOSTAŁ WYKONANY RZUT!
1. Statystyki
Do dyspozycji mamy 6 cech:
- Siła - przydatna nie tylko w walce tężyzna fizyczna
- Zręczność - umiejętność ucieczki, operowanie bronią, jazda na dowolnym wierzchowcu, drobne manualne czynności
- Inteligencja - wiedza o świecie, ale też kojarzenie faktów, umiejętność pozyskiwania i wykorzystywania informacji
- Charyzma - umiejętność przekonywania, plotkowania, kłamania, manipulacji
- Magia - umiejętność rzucania i rozpoznawania czarów, magicznych stworzeń i sytuacji, tworzenia mikstur
- Spostrzegawczość - pomocna w odnajdywaniu rzeczy, przeszukiwaniu, ale też w rozpoznawaniu kłamstwa, manipulacji
Do każdej z dostępnych ras i specjalizacji przypisane są konkretne rozwinięcia tych cech. Oprócz tych przydzielonych odgórnie, każdy otrzymuje 3 punkty do samodzielnego rozwinięcia dowolnych statystyk.
2. Punkty szczęścia
W trakcie rozgrywki Mistrz Gry (MG) może przydzielić punkt szczęścia. Jest to cenna i trudna do zdobycia waluta, którą można wydać za dodatkowe +1 do rzutu, pojedynczy przerzut lub +1 do rozwinięcia jednej z cech postaci. Można też takie punkty zachować poprzez wpisanie ich w Karcie Postaci.
3. Rzuty
Kiedy w rozgrywce MG prosi o wykonanie rzutu, musi podać nazwę cechy i minimalną wartość oczek, jakie muszą wypaść na kostce (im większy wynik, tym lepiej). Należy wpisać wtedy poniższą komendę i dopisać, na jaką wartość rozwinięta jest ta konkretna cecha tej postaci.
- Kod:
[roll="NAZWA KOSTKI"==]1[/roll]
NIE EDYTUJEMY POSTÓW, GDZIE ZOSTAŁ WYKONANY RZUT!
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|