Share
Go down
avatar
Admin
Posts : 18
Join date : 13/09/2018
Zobacz profil autorahttp://mglylondynu.forumpolish.com

Mechanika

on 23.09.18 12:09
Tworzenie opowieści okupione jest trudnymi do podjęcia decyzjami - łatwo jest popaść w monotonię, której chcemy przecież uniknąć. Dlatego na forum wprowadzona jest mechanika, oparta na kościach dwudziestościennych (k20). Jak działa?

1. Statystyki
Do dyspozycji mamy 6 cech:

  • Siła - przydatna nie tylko w walce tężyzna fizyczna
  • Zręczność - umiejętność ucieczki, operowanie bronią, jazda na dowolnym wierzchowcu, drobne manualne czynności
  • Inteligencja - wiedza o świecie, ale też kojarzenie faktów, umiejętność pozyskiwania i wykorzystywania informacji
  • Charyzma - umiejętność przekonywania, plotkowania, kłamania, manipulacji
  • Magia - umiejętność rzucania i rozpoznawania czarów, magicznych stworzeń i sytuacji, tworzenia mikstur
  • Spostrzegawczość - pomocna w odnajdywaniu rzeczy, przeszukiwaniu, ale też w rozpoznawaniu kłamstwa, manipulacji

Do każdej z dostępnych ras i specjalizacji przypisane są konkretne rozwinięcia tych cech. Oprócz tych przydzielonych odgórnie, każdy otrzymuje 3 punkty do samodzielnego rozwinięcia dowolnych statystyk.

2. Punkty szczęścia
W trakcie rozgrywki Mistrz Gry (MG) może przydzielić punkt szczęścia. Jest to cenna i trudna do zdobycia waluta, którą można wydać za dodatkowe +1 do rzutu, pojedynczy przerzut lub +1 do rozwinięcia jednej z cech postaci. Można też takie punkty zachować poprzez wpisanie ich w Karcie Postaci.

3. Rzuty
Kiedy w rozgrywce MG prosi o wykonanie rzutu, musi podać nazwę cechy i minimalną wartość oczek, jakie muszą wypaść na kostce (im większy wynik, tym lepiej). Należy wpisać wtedy poniższą komendę i dopisać, na jaką wartość rozwinięta jest ta konkretna cecha tej postaci.

Kod:
[roll="NAZWA KOSTKI"==]1[/roll]
gdzie NAZWA KOSTKI to k10, k20 lub k100
NIE EDYTUJEMY POSTÓW, GDZIE ZOSTAŁ WYKONANY RZUT!
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach